Témaindító hozzászólás
|
2008.07.27. 10:10 - |
Mi történt a MÁV biztosítóval?
http://index.hu/gazdasag/magyar/mav080718/
(A linkre kattintva olvasható a cikk).
Tehát, adott egy biztosító, közel 193 ezer ügyféllel aki fizetésképtelenné válik, cserbenhagyva az ügyfeleit.
Számunkra 3 lényeges kérdés van.
1 Hová tűnt a több milliárd forint amit a biztosítottak befizettek a cégnek? Tekintettel arra, hogy a MÁV díjszabása már induláskor is alul árazott volt, az alacsony díjak és a tartalékképzés elégtelensége nem fedezhette az állandó működést és a fizetőképességet. Felmerül a gyanúnk, hogy nem-e egy előre megtervezett sikkasztással állunk szemben.
2 Miért nem add fedezettet az ügyfelek káreseteinek a rendezésére a biztosító tartalékai? Mivel a MÁV szabályzata szerint a „szolgáltatások és az esetleges veszteségek fedezetét az Egyesület vagyona, a biztosítási díj, a viszontbiztosítás, valamint a biztonságtechnikai tartalékok alkotják”. Tehát,hová is tűnt az egyesület vagyona?
3.Lesz-e felelősségvállalás illetve büntetés kiszabása? A Tékozló Homárban megjelent cikk szerint maga a „PSZÁF-nak is el kellett követnie valamilyen hibát ahhoz, hogy a dolgok idáig fajuljanak...Igazából maga Kis Bálint „rövid” szökése a VPOP központba szállításába után, is elég érdekes. Nem beszélve arról, hogy annak ellenére, hogy a biztosító egyesületnek már 2006 óta voltak fizetési problémái, továbbra is működött. Nehezen elhihető, hogy mindezt csak a cég első embere intézte.
Összegezve, érdemes lesz figyelni az eseményeket, hogy találnak-e majd felelőst, vagy a „legjobb” magyar hagyományok szerint a gyanúsítottak ártatlanok és a pénz meg más zsebekben landol.
|
[2-1]
Mi történt a MÁV biztosítóval?
http://index.hu/gazdasag/magyar/mav080718/
(A linkre kattintva olvasható a cikk).
Tehát, adott egy biztosító, közel 193 ezer ügyféllel aki fizetésképtelenné válik, cserbenhagyva az ügyfeleit.
Számunkra 3 lényeges kérdés van.
1 Hová tűnt a több milliárd forint amit a biztosítottak befizettek a cégnek? Tekintettel arra, hogy a MÁV díjszabása már induláskor is alul árazott volt, az alacsony díjak és a tartalékképzés elégtelensége nem fedezhette az állandó működést és a fizetőképességet. Felmerül a gyanúnk, hogy nem-e egy előre megtervezett sikkasztással állunk szemben.
2 Miért nem add fedezettet az ügyfelek káreseteinek a rendezésére a biztosító tartalékai? Mivel a MÁV szabályzata szerint a „szolgáltatások és az esetleges veszteségek fedezetét az Egyesület vagyona, a biztosítási díj, a viszontbiztosítás, valamint a biztonságtechnikai tartalékok alkotják”. Tehát,hová is tűnt az egyesület vagyona?
3.Lesz-e felelősségvállalás illetve büntetés kiszabása? A Tékozló Homárban megjelent cikk szerint maga a „PSZÁF-nak is el kellett követnie valamilyen hibát ahhoz, hogy a dolgok idáig fajuljanak...Igazából maga Kis Bálint „rövid” szökése a VPOP központba szállításába után, is elég érdekes. Nem beszélve arról, hogy annak ellenére, hogy a biztosító egyesületnek már 2006 óta voltak fizetési problémái, továbbra is működött. Nehezen elhihető, hogy mindezt csak a cég első embere intézte.
Összegezve, érdemes lesz figyelni az eseményeket, hogy találnak-e majd felelőst, vagy a „legjobb” magyar hagyományok szerint a gyanúsítottak ártatlanok és a pénz meg más zsebekben landol.
|
|